LEI-TUNNUKSEN UUSIMINEN

 

 

LEI-tunnuksen uusiminen on helppoa. Täytä kaikki lomakkeet yllä olevassa LEI-hakulomakkeessa.

LEI-tunnuksen hakeminen vie vain muutaman minuutin.
65€ 65€
/
1 vuosi 1 vuosi
65 € / vuosi 65 € / vuosi
165€ 165€
/
3 vuotta 3 vuotta
55 € / vuosi 55 € / vuosi
245€ 245€
/
5 vuotta 5 vuotta
49 € / vuosi 49 € / vuosi
Nimi

Virallinen osoite



* Huomautus – ensimmäinen tunnettu päivämäärä ei voi olla päivämäärä viimeisen kirjanpitojakson päättymisen jälkeen. Tässä tapauksessa yhtiöllä ei ole suoraa tai perimmäistä emoyhtiötä, koska tilinpidossa ei vielä ole konsolidointia. Ole hyvä ja vahvista yllä "Minulla ei ole suoraa/perimmäistä emoyhtiötä.” tai raportointipoikkeus "ei konsolidointia", Kiitos!

* Huomautus – ensimmäinen tunnettu päivämäärä ei voi olla päivämäärä viimeisen kirjanpitojakson päättymisen jälkeen. Tässä tapauksessa yhtiöllä ei ole suoraa tai perimmäistä emoyhtiötä, koska tilinpidossa ei vielä ole konsolidointia. Ole hyvä ja vahvista yllä "Minulla ei ole suoraa/perimmäistä emoyhtiötä.” tai raportointipoikkeus "ei konsolidointia", Kiitos!

Paytrail - LEI-tunnuksen hakeminen
VISA - LEI-tunnuksen hakeminen
Mastercard - LEI-tunnuksen hakeminen


Miten LEI-tunnus uusitaan?

LEI-tunnuksen uusiminen on helppoa:

  1. Kirjoita LEI-tunnuksesi tai yrityksesi nimi hakemukseen.
  2. Hakemuslomake täytetään automaattisesti GLEIF-tietokannan senhetkisillä tiedoilla. Tietoja voi tarvittaessa muuttaa.
  3. Lähetä hakemus.
  4. Uusimme LEI-tunnuksesi.

LEI-tunnuksen uusiminen

LEI-tunnus on uusittava vuosittain. Uusiminen tarkoittaa, että vaikkapa 2.1.2018 myönnetty tunnus on uusittava 2.1.2019 mennessä. Jos näin ei tehdä, LEI muuttuu passiiviseksi uusimiseen saakka. Uusimista tarvitaan maailmanlaajuisen LEI-rekisterin ajantasaisuuden varmistamiseksi.


Mitä eroa LEI-tunnuksen siirtämisellä ja uusimisella on?

LEI:n uusiminen tarkoittaa oikeushenkilön rekisteröintitietojen päivittämistä LEI-rekisterissä. Yhteisön tiedot on päivitettävä vähintään kerran vuodessa.

LEI-tunnuksen siirtäminen tarkoittaa LEI-tunnuksen siirtämistä palveluntarjoajalta toiselle. LEI-tunnuksen siirrettävyyden tarkoituksena on antaa asiakkaalle mahdollisuus valita palveluntarjoaja. Jos asiakas ei ole tyytyväinen maksuihin, palveluun tai tietojen laatuun, LEI-tunnus voidaan siirtää toiselle LEI-tunnuksia myöntävälle palveluntarjoajalle (paikallinen rekisterinpitäjä). LEI-tunnus ei muutu siirron yhteydessä vaan kyseessä on hallinnollinen toimenpide, joka ei näy asiakkaalle. Kaikki LEI-tunnukset ovat voimassa kaikissa maissa. Sijoituspalvelujen tarjoajat eivät pysty erottamaan LEI-tunnuksia toisistaan tunnuksen myöntäneen tahon perusteella.


Tunnuksen uusiminen useammaksi vuodeksi

LEI-tunnuksen uusiminen vuosittain voi olla hankalaa.

Siksi LEI Rekisteri tarjoaa automaattisen LEI-tunnuksen uusimispalvelun yhdeksi, kolmeksi tai viideksi vuodeksi kerrallaan. Saat ilmoituksen LEI Rekisteriltä kuukautta ennen uusimisajankohtaa valitsemastasi uusimisen kestosta riippumatta.

Jos LEI-tunnus uusitaan useammaksi vuodeksi, LEI Rekisteri vastaa tietojen päivittämisestä YTJ tietojen perusteella ennen uusimista ja uusii LEI-tunnuksen vuosittain. Haluamme pitää LEI-tietosi ajantasaisina ja varmistaa niiden paikkansapitävyyden.


LEI-tunnukseni on vanhentunut – voiko sen uusia vai täytyykö minun hakea uusi LEI-tunnus?

Ei, et voi hakea uutta LEI-tunnusta vaan vanhentunut LEI-tunnus on uusittava. LEI-tunnus on aina yrityskohtainen eikä sitä voi muuttaa. LEI on ainutlaatuinen tunniste, ja jokaisella yrityksellä voi olla vain yksi LEI.


Mistä voin tarkistaa LEI-tunnukseni uusimisajankohdan?

Voit tarkistaa LEI-tunnuksesi seuraavan uusimisajankohdan sivustoltamme tai GLEIF:n (Global Legal Entity Identifier Foundation) tietokannasta.


En tarvitse enää LEI-koodia? Mitä minun on tehtävä?

Suosittelemme aina LEI-tunnuksen säilyttämistä aktiivisena. Jos olet kuitenkin varma, että et enää tarvitset tunnusta, voit jättää uusimismaksun maksamatta ja LEI poistuu käytöstä. Mitään muuta ei tarvitse tehdä.


LEI-tunnukseni voimassaoloaika on päättynyt. Täytyykö minun maksaa maksu LEI:n uusimista tai uuden LEI-tunnuksen saamista varten?

Käsittelemme vanhentuneita LEI-tunnuksia oikein - maksat vain uusimisen eikä sinun tarvitse maksaa uudesta LEI-tunnuksesta. Hinnoittelumme on läpinäkyvää – näet hinnat täältä!

LEI:
LEI-tunnuksen seuraava uusimispäivämäärä:
LEI-numeroasi hallinnoi tällä hetkellä [current_lou]. Huomioithan, että voime uusia LEI-numerosi vain, jos se on hallinnassamme. Jatkaaksemme LEI-numerosi uusimista, meidän on siirrettävä LEI-numerosi aluksi kumppanillemme LOU, RapidLEI:lle. RapidLEI on GLEIF:n hyväksymä LEI-numeroiden myöntäjä. Siirrä LEI-numero käyttämällä siirtolomaketta, minkä jälkeen voimme auttaa uusimisessa.
LEI-numeroasi hallinnoi tällä hetkellä [current_lou]. Olet siirtämässä LEI-numerosi LEI-rekisterin hallintaan. Suorittaaksesi prosessin, meidän on siirrettävä LEI-numerosi kumppanillemme LOU, RapidLEI:lle. RapidLEI on GLEIF:n hyväksymä LEI-numeroiden myöntäjä. Valitse alta tavallinen siirto (LEI-numeroa ei uusita) tai siirto sekä LEI-numeron uusiminen.

Mitä eroa on LEI-tunnuksen siirrolla ja LEI-tunnuksen uusimisella?



LEI-tunnuksen uusiminen on vuotuinen rekisteröintitietojen päivitys oikeushenkilöön liittyen GLEIF-tietokannassa. Oikeushenkilöön liittyvät tiedot on päivitettävä vähintään kerran vuodessa.

LEI-tunnuksen siirto tarkoittaa LEI-koodin siirtämistä toiselta palveluntarjoajalta toiselle. LEI-tunnus on siirrettävissä, jotta asiakkaalle voidaan tarjota valinnanvapaus palveluntarjoajien välillä. Jos asiakas ei ole tyytyväinen maksuihin, palveluun tai tietojen laatuun, voi se siirtää LEI-tunnuksen eri LEI-myöntäjälle (LOU). LEI-numero ei muutu siirtoprosessissa. Se on taustaprosessi, joka ei ole näkyvissä loppuasiakkaille. Kaikki LEI-koodit ovat voimassa kaikilla lainkäyttöalueilla. Sijoituspalvelujen tarjoajat eivät pysty erottamaan LEI-numeroita LOUn mukaan.

LEI-rekisteri tarjoaa siirtopalvelun yhdessä LEI-uudistamisen kanssa varmistaakseen korkeimman tietojen tarkkuuden tason.
Jatkaakseesi uusimista, meidän on siirrettävä LEI-numerosi, joten jatka uusimista käyttämällä LEI-numeron siirtolomaketta.
"Hyvä asiakas, LEI-numeroasi hallinnoi tällä hetkellä kumppanimme, LOU RapidLEI, mutta ei meidän, rekisteriedustajan hallinnassa. Arvostamme kiinnostustasi palveluamme kohtaan, mutta valitettavasti emme tue tällä hetkellä yksikköäsi. Uusi LEI-numerosi ottamalla suoraan yhteyttä RapidLEI:in lähettämällä sähköpostia osoitteeseen support@rapidlei.com tai etsi paikallinen kumppanisi vierailemalla heidän kumppanisivustollaan. Kiitos ymmärryksestäsi! LEI-rekisteröintitukitiimi
Hyvä asiakas, Sinulla on tällä hetkellä voimassa oleva sopimus LEI-koodille [lei]. Sopimus on voimassa [paid_until] saakka. Tämä tarkoittaa sitä, että huolehdimme vuotuisista LEI-tunnuksesi uusimisista [paid_until]. Voit tarkistaa LEI-tietosi täältä: [leicert_link] Jos haluat päivittää LEI-tietojasi tai sinulla on kysyttävää, ota meihin yhteyttä osoitteeseen [site_email].
Hyväksytkö siirron ja LEI-numeron uusimisen samalla hakemuksella?
Olet täyttämässä LEI-numeron siirtohakemusta. Lopullisena varmistuksena meidän on varmistettava, että tarkoituksesi on siirtää LEI-numero ilman tietojen uusimista. Haluatko edelleen uusia ja siirtää LEI-numerosi?